10 zaručených rád – AKO BYŤ NEÚSPEŠNÝM ŠÉFOM!

Alebo aké chyby robia manažéri najčastejšie?

1. Považujte sa za vysoko postaveného a veľmi dôležitého manažéra.

Ste predsa veľmi dôležitá osoba a ostatní sú tu preto, aby Vám slúžili.

Áno, toto je výsada mnohých šéfov, ktorí boli povýšení a ešte možno na svoju pozíciu nedozreli, pretože ich ego narástlo viac, ako samotná stolička, na ktorú sa posadili. Najhoršie sú prípady, kedy je jeden človek z tímu povýšený a má následne riadiť svojich kolegov. Niektorí sa stanú zo dňa na deň úplne novými ľuďmi. Zabudnú na to, že ešte včera boli súčasťou daného tímu. Dnes je už ale všetko úplne inak, pretože z nich sa stal VEĽKÝ ŠÉF!!!

Tak pozor! Takto si autoritu nevybudujete. Práve naopak, ľudia sa budú na Vás pozerať, ako na „nafúkanca“ a skôr sa stanete terčom posmechu a ohovárania, ako uznávaným šéfom.

images (13)

2. Všetci okrem Vás sa mýlia.

Ako by mohol človek pod Vami mať pravdu?? To je čistý nezmysel!! Veď preto ste šéfom vy, lebo viete vždy a všetko!

3. Vďaka Vašim bohatým skúsenostiam sa už nemusíte nič učiť.

Už máte predsa niekoľkoročné skúsenosti! Aj v danej práci, ale aj s riadením ľudí. Nechápete, prečo Vás zase firma posiela na nejaké ZBYTOČNÉ školenie!!! Veď to je iba strata času a zbytočne vyhodené peniaze! Aj tak sa tam nič nové nedozviete…

Ale áno, aj takto premýšľajú niektorí ľudia a nie je ich málo. Bohužiaľ. Zabúdajú na to, že celý život je proces, počas ktorého sa máme možnosť učiť a rásť a posúvať sa niekam. Zámerne píšem, že máme tú možnosť, lebo nie každý ju chce využívať. Už na základných školách nám tĺkli do hláv, že máme „Učiť sa, učiť sa, učiť sa!!

4. Vy nepotrebujete tráviť čas s Vašimi ľuďmi.

A načo? O čom by ste sa s nimi asi tak bavili? Oni majú predsa úplne iné záujmy a tie sú ďaleko ďaleko od tých Vašich. Nebudete predsa strácať svoj čas záujmom o ľudí, na ktorých Vám vlastne ani nezáleží… A keď sa im nepáči, môžu odísť, na ich miesto čaká na Úrade práce ďalších 10 ľudí!

Že niečo také nemôže povedať jeden šéf? Divili by ste sa, koľko šéfov, si vôbec dnes neváži svojich podriadených a dokonca pohŕda nimi…

5. Pravidlá? A načo si budem s nimi lámať hlavu?

Každý predsa vie, čo má robiť a kde je jeho miesto! Nemám čas sa zamýšľať nad nejakými pravidlami…

Aj takáto manažérska „zručnosť“ patrí k veľkým hriechom, ktoré niektorí šéfovia robia. Znižujú tak motiváciu zamestnancov, pretože pravidlá buď nie sú stanovené vôbec, alebo sú nejasné a nepochopené. Prípadne sa neustále menia a vyvolávajú v ľuďoch chaos. Viac o tom, prečo sú pravidlá dôležité, sa dozviete v mojom e-Booku zadarmo  “10 tajomstiev ako sa stať dobrým šéfom.” , ktorý si tu môžete stiahnuť.

6. Nikdy nikomu neverte!!!

Nemôžete predsa veriť ľuďom, ktorí ani zďaleka nemajú také skúsenosti ako Vy!! A určite by Vám všetci najradšej iba ublížili a idú po Vašej stoličke! Takže ich rady 100% nebudú pre Vás prospešné.

Možno to znie paranoidne, ale mnohí šéfovia sú príliš nedôverčiví, dokonca svojich ľudí špehujú a dýchajú im na krk, len aby dokázali ich „vinu“ alebo „nedôveryhodnosť“.

7. Nikdy sa svojich ľudí nesmiete zastať pred Vašimi nadriadenými.

Vy predsa nemôžete byť zodpovední za to, že Vaši ľudia niečo „pokašľali“. Je dobré vtedy obhajovať svoju nevinu do posledného dychu!! Predsa nebudete niesť dôsledky za to, že sú neschopní!!

Tak takýto šéf má vopred prehraté… Ten, kto sa nevie zastať svojich ľudí a byť pre nich oporou, keď to potrebujú, bude mať veľmi ťažké vybudovať si dobrý tím.

8. Vytipujte si v tíme 2 – 3 obľúbencov.

Stačia Vám 2-3 ľudia, s ktorými budete rozoberať všetko a zabávať sa aj na tých ostatných. Tí Vám zaručia rešpekt a stabilné postavenie v tíme. Občas s nimi vybehnite na pivo, alebo cez víkend aj s partnerkami na chatu. A čo na tom, že ostatní sú v nevýhode?

Áno, sú v nevýhode. Ak šéf začne preferovať iba pár obľúbených ľudí a ostatných úplne ignoruje, stráca prehľad o tom, čo sa deje v jeho tíme. Pretože tím postupne vyselektuje jeho prívržencov a prestáva byť tímom. Naopak šéf by mal vedieť svojich ľudí spájať a nie ich takýmto prístupom rozdeľovať.

9. Nepočúvajte, keď sa ľudia sťažujú!

Ľudia sa radi sťažujú. Vždy a všade, nič im nie je dosť dobré. Preto je lepšie zapchať si uši a nepočúvať, alebo ich veľmi rýchlo odbiť.

Stretli ste už takého šéfa, ktorý mal na každú Vašu pripomienku argument? Stretli ste už šéfa, ktorý vždy, keď ste mu dali podnet, že niektoré veci nefungujú, ako by mali, tak Vám dal tisíc argumentov a presviedčal Vás, že to nie je predsa až také zlé? A nestalo sa to raz, ani dva krát, ale opakovalo sa to neustále? Čo sa udialo následne? Predpokladám, že ste rezignovali a prestali na nedostatky upozorňovať. Toto však môže časom viesť k veľkej katastrofe. Pretože žiaden problém sa nevyrieši, ak sa nezačne riešiť. Bude iba narastať až narastie do obrovských rozmerov.

10. Používajte nevhodné slová a kričteee!!!

Kľudne si pred podriadenými zahrešte, nech chápu vážnosť situácie! A hlavne zvyšujte hlas a kričte!! Pretože sú asi hluchí a nepočujú Vás… Toto Vám zaručí nielen veľký rešpekt, ale začnete vzbudzovať aj strach a to ste predsa vždy chceli. Nech len sa boja!

Ten kto niečo také nezažil, tak určite teraz neverí, že niečo také existuje. No verte, že EXISTUJE. A nielen vo fabrikách, ale aj mnohých veľkých spoločnostiach, ktoré pôsobia navonok veľmi kultivovane. Bohužiaľ aj niektorí šéfovia sú ľuďmi, ktorí majú svoje frustrácie a problémy. No vulgarizmy a zvýšený hlas nemá čo hľadať na pracovisku. Človek, ktorý si nedokáže ustriehnuť a kontrolovať svoje emócie, by nemal riadiť ľudí a je pre spoločnosť veľmi nebezpečný.

Tento blog má poukázať na to, ako to NEROBIŤ.

Ak sa však chcete dozvedieť o tom, ako byť dobrým šéfom, stiahnite si môj nový e-book ZADARMO “10 tajomstiev ako sa stať dobrým šéfom.”

E-Book si môžete ZADARMO stiahnuť TU <<

Martina Šedlbauer

Martina Šedlbauer

Roky som viedla ľudí na rôznych pozíciách a na základe vlastných skúseností dnes vzdelávam managerov, ako riadiť ľudí tak, aby využili v práci ich potenciál a aby sa stali férovými a dobrými motivátormi. Viac informácií o mne sa dozviete TU. >>

Komentáre