Môj príbeh

Roky som viedla ľudí na rôznych pozíciách a na základe vlastných skúseností dnes vzdelávam managerov, ako riadiť ľudí tak, aby využili v práci ich potenciál a aby sa stali férovými a dobrými motivátormi.

 

V súčasnej dobe vzdelávam zamestnancov v rôznych firmách. Zameriavam sa prevažne na obchodníkov, predajcov a tiež na ľudí, ktorí riadia ľudí, čiže ŠÉFOV.

Svoju prácu milujem a robím ju s veľkou vierou a presvedčením, že svojim klientom pomáham budovať silnejšie a stabilnejšie pracovné prostredie. Moje skúsenosti a vedomosti, ktoré som nadobudla počas dvadsiatich rokov mojej kariéry v obchodných spoločnostiach, sú prínosom pre ľudí a spoločnosti, ktoré v tejto oblasti potrebujú odbornú radu. Je úžasné sledovať funkčnosť a efektivitu jednotlivých krokov, ktoré keď klient príjme za svoje, zjednoduší prácu sebe a spríjemní pracovné prostredie svojim ľuďom. Výsledkom toho je viac “nakopnutý” a motivovaný personál. A do akej práce ľudia chodia radi? Do takej, kde vládne zdravá a pozitívna atmosféra, kde sa s nimi jedná férovo a kde majú nastavené a odkomunikované jasné pravidlá. Lenže kde nájsť tie správne a účinné rady? V dnešnej dobe síce existuje mnoho možností na vzdelávanie, kurzov, vzdelávacích inštitúcií, ale aj dostupnej literatúry, no aby sa v tom jeden človek zorientoval a vedel ich aj následne použiť, nie je práve najjednoduchšie.

Poviem vám úprimne, ani ja som v tom nemala vždy jasno a musela som sa veľmi veľa učiť a vzdelávať, aby som si vedela vybrať správnu cestu a naučiť sa po nej kráčať nebolo jednoduché.

  • Ako svojich ľudí riadiť efektívne a správne?
  • Ako si s nimi vytvoriť optimálny vzťah?
  • Ako dosiahnuť to, aby plnili plány, ktoré im nastavím?
  • Ako ich podnietiť k vlastnej iniciatíve a kreativite, aby sami prinášali nové nápady?
  • Ako sa naučiť dôverovať im a zveriť im aj náročnejšie úlohy bez obáv, či ich zvládnu?
  • Ako docieliť, aby nezneužívali moju dôveru?
  • Ako si vyberať tých správnych ľudí do svojho tímu?

Všetky tieto otázky mi rezonovali v hlave a nevedela som si s nimi dať rady. Boli chvíle, keď som opakovane zlyhala a mala som pocit, že vôbec nie som dobrý šéf, že nemám čo svojim ľuďom ponúknuť, že moja prílišná dôverčivosť a priateľský prístup sú skôr prekážkou a moji ľudia to zneužívajú…

Môj šéf ma stále nabádal, aby som bola na ľudí tvrdšia, aby som nebrala ohľad na nich, aby som ich neustále sankcionovala za každý sebemenší prešľap. Nútil ma byť pre ľudí postrachom a hrozbou. Niektorí moji kolegovia touto cestou kráčali tiež. Riadili ľudí cez vyhrážky, sankcie, pokuty a direktívny prístup.

Lenže takýto prístup k ľuďom ja jednoducho nemám zaužívaný. Nemám to v povahe vyhrážať sa ľuďom a následne príjmať ich nenávistnú energiu. Ale priznám sa, skúsila som to. Potláčala som síce v danej dobe všetky svoje ľudské formy správania a udialo sa toto:

  •  prepadla ma únava
  •  ráno som nevedela do práce vstať
  •  večer som nevedela zaspať a v noci ma budili zo spánku tisíce myšlienok
  •  do práce som sa prestávala tešiť
  •  k problémom som sa stavala so strachom, lebo som ich riešila bez svojho vnútorného presvedčenia
  •  začala som pociťovať syndróm vyhoretia
  •  a moji ľudia ma začínali neznášať

Z práce domov som chodila vyčerpaná a bez nálady, pretože aj keď som svoju prácu mala veľmi rada, téma riadenia ľudí sa stala pre mňa nočnou morou. Vkuse som premýšľala iba nad prácou, nad tým, ako som veci mohla urobiť ináč, ako som mohla povedať niečo iné, ako to čo som povedala. A čo si teraz moji ľudia pomyslia? Chýbala mi sebaistota a sebadôvera, no ale v prvom rade vedomosti a vlastné skúsenosti.

Trvalo niekoľko rokov, kým som prišla na mnoho užitočných “zlepšovákov”.

Ako som už spomínala pracovala som vo viacerých nadnárodných spoločnostiach, ktoré mi priebežne poskytovali vzdelávací proces a mala som šťastie na úžasných učiteľov a lektorov. Navyše mám neustály hlad po nových informáciách a tak som vždy hltala nové vedomosti s veľkou dávkou odhodlania, ako ich pretavím následne do praxe. Tiež môj pozorovací talent sledoval formy správania manažérov na vyšších pozíciách. Dobrých manažérov som pozorovala detailnejšie a snažila sa ich kopírovať. Od tých menej dobrých som naberala ponaučenie, ako to nerobiť, ako sa vyvarovať podobným chybám, z ktorých boli rôzne dôsledky, sankcie, výpovede a v pár prípadoch aj veľmi nepríjemne ovplyvnené ľudské osudy.

Najviac mi však dala vlastná skúsenosť. Keď som za posledných 7 rokov riadila dohromady viac ako 150 ľudí a rukami mi prešli mnohí. Práve vlastná skúsenosť a aplikácia vedomostí do reality, ma presvedčili o účinnosti a fungovaní 10 tajomstiev.

10 tajomstiev, ako sa stať úspešným šéfom

e-Book ZADARMO